Go Premium
Facebook Twitter Google Plus

The Eatyourkimchi Road Trip, Day 2!

June 29, 2013

Comments

Share Post

And here it is: Day 2 of our epic road trip! If you missed Day 1, you can watch it and read about it here!

We had to cut it up into different WANKs, simply because we had far too much footage to work with. Our Day 1 footage was over 20 minutes long, and we cut out A LOT. Day 2 had a lot less footage, mostly because we didn’t have a full day to work with. The vast majority of the day was spent driving back to Seoul. Whoa. Driving into Seoul on the weekends SUCKS SO BAD! The…traffic…is…so…slow.

Anyhow, we still had a bit of fun this week, and got to finally do the GWIYOMI CHALLENGE! Cast your votes as to who won the challenge in the comment section below. Though, I fully understand that some of you might find commenting too difficult because you’re so busy, so I’ll take some of the burden off your shoulders: copy and paste this in the comment section:

“SIMON OPPA WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!”

That’s it! You don’t have to think of a response. Just…copy and paste. Voila! See, we here at Eatyourkimchi care about the community, and want to make things better for you :D Also, you might notice that, even though we’re both on camera at the same time, it can only really be one person writing a blog post at a time. I wonder if any of you ever pick up on who’s writing, and – even better – read it in his/her voice. Another tip: Spudgy doesn’t write blog posts. Reading them in his voice won’t be that useful.

Anyhow, we went to Nami Island, which is where Winter Sonata was filmed…or something like that. We don’t know, because none of us are really that familiar with Winter Sonata. We just know of its impact on the Hallyu Wave, and a bunch of people go to Nami Island now because of Winter Sonata. For us, though, we’re not really emotionally invested with either the island or the drama, and so we found going there a bit…bland. We had to make our own fun.

It was really pretty, though, and the day was gorgeous. It was just a bit too hot for us, but that’s probably because we were carrying around all of our camera gear as well as our fat old lazy dog. Spudgy had a tough time of it all. He likes being outdoors, but only to a limited extent.

Anyhow, with all that being said, we hope you liked our little adventure with the Eatyourkimchi Crew. If the videos are successful enough, we’ll gladly do more of them in the future. Today’s our brainstorming session in which we try to plan out Future WANKs, FAPFAPs, and TL;DRs, and I’m sure in there we’ll lay out another Road Trip somewhere. We’d really like to do one in Busan! Hmm. Maybe.

And, on that note, we’ve got some scenes that didn’t make the final cut. Check em out if you want to see us do more dumb stuff :D

Comments

155

Share Post

Wonderful Adventures

HIDE COMMENTS

The Eatyourkimchi Road Trip, Day 2!

155 COMMENTS

Leave a Reply

  1. Leigh and Spudgy were the best >_<

    1 year ago
  2. ” Don’t say clap when you clap ! ” *lol* who-ever said that, I said it at the same time as the person *lol* xD

    4 years ago
  3. Martina wins! coz she is so hardcore. yeah.

    4 years ago
  4. SIMON OPPA WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!

    ah but seriously I vote for simon, gwiomi moves I’ve never seen before. I laughed

    4 years ago
  5. Everyone was good in their own way! I can’t pick!

    4 years ago
  6. I’m voting for INTERN LEIGH! She went all in with the make-me-barf-aegyo, and was completely SUCCESSFUL! GO INTERN LEIGH! Honorable mention is SooZee for being completely ADD in the middle of her Gwiyomi, and for her adorable “Aigooooo”

    4 years ago
  7. I love these videos sooo much!!!! I can’t wait for more of these! you guise are awesome!!

    and also..SIMON OPPA WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!… but seriously Simon does have my vote

    4 years ago
  8. Oh my gosh Martina!! If you haven’t seen Winter sonata, you would DIE watching it because everyone wears turtlenecks and scarves all the time. I don’t remember seeing a single neck..

    4 years ago
  9. I actually HATE “What’s your name”, but now, it’s stuck in my head and I NEED to listen to it. Thank you Simon.

    Maybe you should consider getting sponsored by 4minutes XD

    4 years ago
  10. Can you bring back the WANK dice/challenges? They were really cute~!

    4 years ago
  11. Spudgy AND Simon

    4 years ago
  12. SIMON OPPA WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!

    No, really, I was going to vote for Simon already. :P

    4 years ago
  13. Well, the lights flickered in my dorm room while watching Martina’s attempt at the challenge, so my vote goes to Martina! Her heavy metal version has pleased the Yonsei electricity gods! Or the humidity is just really stupid right now. But probably the former option.

    4 years ago
  14. Vote for Simon. I was pleasantly surprised that I liked it the best.

    4 years ago
  15. Leigh all the way :D

    4 years ago
  16. Martina Eonnie ftw! Hell yeah! *makes adorable faces*

    4 years ago
  17. My vote goes to Martina! I wasn’t expecting heavy metal incorporated in there! xD

    4 years ago
  18. I vote for SooZee ! :D

    4 years ago
  19. Martina’s death metal made me laugh out loud (for reals, no lol’ing here!)!!! Simon’s was def aegyo, but Martina wins for originality :D

    4 years ago
  20. SooZee wins!!! Her shyness added to the cuteness!

    4 years ago
  21. “SIMON OPPA WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!”

    4 years ago
  22. Simon wins!! That was so super adorable! <3

    4 years ago
  23. Spudgy wins hands down! Adorable!
    I’m gonna do this gwiyomi with my dog :)

    4 years ago
  24. omg the sketch patbingsu ad //dying and the reappearing ostriches
    It was so hard for me to choose between simon and martina T_T but it’ll be martina for me! :D

    4 years ago
  25. I’m torn between Simon and Martina but… i thought you guys were gonna explain what exactly is Gwiyomi, because…. I still don’t get it. where does it come from?

    4 years ago
    • I believe that it started on a TV show ( MTV Diary) last year with Illhoon from BtoB. He was trying to be cute and made up the song. Then it became a hit when he went on Weekly Idol and did it and it became a meme for people to copy. Illhoon was one of the most popular variety idols because of it and was forced to do it whenever he went on a show.

      You know that aegyo is really a interesting pert of Korean culture so the gwiyomi or ‘cutie’ player is evidence of that.

      4 years ago
      • Actually it is the other way around. Illhoon’s gwiyomi ( 2012) came before Hari’s (February 2013) http://en.wikipedia.org/wiki/Gwiyomi. The song was inspired by how popular it became.

        4 years ago
      • oh, i see! thanks a bunch!

        though i like S&M’s videos, and i like listening to k-pop, i’m not into the whole idol-cult thing so i dunno about that whole culture stuff… thanks for explaining it to me! ^_^

        4 years ago
        • Lol, actually, all I did was Wikipedia gwiyomi player. I didn’t know much about the origin of it at first either, except for the fact that it started with an idol named Illhoon.

          4 years ago
  26. voting for Martuna… you rock! aegyozilla!!!!

    4 years ago
  27. I vote for the spudgy, sorry simon, you came in close second!

    4 years ago
  28. Also, gotta give it to Intern Leigh for cutest gwiyomi!

    4 years ago
  29. Lately I have been wondering who writes the blog posts

    4 years ago
  30. Simon Oppa! omg so cute! But seriously, I vote for Leigh’s aegyo version xD

    4 years ago
  31. I think you guys should do more travel videos! and I vote for Leigh

    4 years ago
  32. MARTINA, WOW. THAT WAS AWESOME. YOU ARE AWESOME. No one was expecting that and just… omg. I don’t care who gets the most votes. YOU WIN OK? (^__^)/

    4 years ago
  33. Martina was clearly the best!

    4 years ago
  34. Lol, the minute he wrote “Spudgy doesn’t write blog posts. Reading them in his voice won’t be that useful”, I automatically began to read it in the Spudgy voice! Couldn’t help myself. So Cute!

    4 years ago
  35. SPUDGY WINS YOU LOSE!!!

    I vote for spudgy

    4 years ago
  36. MARTINA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    YAY!!!!! HEAVY METAL

    m/^^m/

    4 years ago
  37. LEIGH was the only one who really gave herself over to CUTE – and that’s what Aegyo is. Eveybody else was holding back! LEIGH wins without a doubt.

    4 years ago
  38. I vote for Martina XD I really liked her heavy metal version of 귀요미 > <

    4 years ago
  39. Spudgy in first with Leigh and Soozee tied for second.

    4 years ago
  40. I vote for… Martina. That was pretty freakin awesome.

    4 years ago
  41. Simon wins :)

    Also, loved this trip! Lots of us would love to see Busan and other cool places around S.Korea!

    4 years ago
  42. i vote for spudgy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

    4 years ago
  43. Hmm, tough decision, but I’m voting for Leigh! Super cuteness!

    4 years ago
  44. What brand of sunglasses is Soozee wearing?? I want to get one too!!!!

    4 years ago
  45. I laughed every time at the ‘wild ostrich’ sound. That’s why I love you guys, oh so random! I am going to have to vote for Martina. Super original!

    4 years ago
  46. I vote for SooZee! So adorably awkward :) Also, I love the blonde hair! Looks awesome.

    4 years ago
  47. Leigh !! =D you’re great girl!! (and spudgy? XD)

    Martina’s was so funny! I almost laugh but it’s 1 AM so I shouldn’t if I don’t want to wake up my parents! XD

    4 years ago
  48. I vote for Captain Spudgy!!! Simon, you were a very close second. I was totally going to vote for you until I saw Spudgy.

    4 years ago
  49. Haha~ hilarious.. xD That Patbingsu advertisment.. xD It got better and better.. xDD

    I TOTALLY vote for Martina.. LIKE SERIOUSLY! That was hilarious.. although I did love Suzees too~ ♥

    4 years ago
  50. SIMON WIIIIIIIIIIINSSSSSSSSS *A*

    4 years ago
  51. y dont simon driving?

    4 years ago
  52. I vote for Soozee! Simon….good effort and I’d totally give you a second place. Leigh…oh Leigh…totally cute….too cute…cavity creating cute… And Martina…you scared me….like made me want to poo a little “scared me.”

    4 years ago
  53. MARTINA TOTALLY WINS!!! Simon’s started out strong but kinda dropped it at the end.

    4 years ago
  54. I have to say Leigh! (Sorry Simon) Martina was pretty awesome too! XD

    4 years ago
  55. Martina’s version made me almost choke on my tea, so she def wins.

    4 years ago
  56. Your trip was awesome! :D (except for the random…penguin….. – . -”)

    Thank you for sharing!

    ♥♥♥♥♥♥

    P.S: I vote for Spudgy ^^ (if Meemers did one… it would’ve been difficult to pick :)) )

    4 years ago
  57. Although, I’m tempted to vote for Leigh. She was too cute when she acted confused. But,…I just have to go with Simon. I loved when he did 4 and peeked through his hands. It was too cute! Sorry Leigh :( my vote is Simon. (Like NaToTheWak said, we really should have a second round. It really would would only be fair.)

    4 years ago
  58. Between Martina and spudgy…

    4 years ago
  59. Simon definitely won!!!!!

    4 years ago
  60. I vote for Soozee, because her gwiyomi was SO incredibly awkward it actually turned the awkward corner into awesomeville. (also: she did it in Korean.)

    As a side note: I always associate Nami Island with TeukSo. :)

    4 years ago
  61. Alright, after watching this, I KNOW that Martina has been watching “Answer Me 1997”. Those goat noises when something happens? Yeah, I see what you did there.

    Oh, and SIMON OPPA WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!

    4 years ago
  62. Was that an “Arrested Development” chicken joke, Martina? hahaha

    I vote for Simon! His was actually pretty original hehe

    4 years ago
  63. MARTINA FOR THE WIN!!! I vote for Martina :) Have to say that the one who makes the ostrich makes the funniest voice EVER! I laugh so much when the sound and the ostrich came by!!!

    I thank you soo much for the videos you make!! Love for you all!!

    Martina: “Your simply the best, better then all the rest! Better then anyone, anyone I ever met!” :D

    4 years ago
  64. Leigh won :P

    4 years ago
  65. 1st place: Spudgy wins by default simply because he is super cute without having to do anything. 2nd place: I’m going to vote for SooZee, because she was so shy about it and her awkwardness made it extra cute.

    4 years ago
  66. Ray

    Soo Zee’s she was soooooooooooooooooooooo cute

    4 years ago
  67. Leigh totally won!!

    4 years ago
  68. LEIGH !!!!!!!!!!!!! ALL THE WAY !

    4 years ago
  69. OMG,Martina that was freaking awesome!
    Psssttt,you should have added 666 Gwyomi ;)
    But,I think I’m voting for Leigh,that was so adorable ^^
    Oh,and Simon oppa that was actually original,I didn’t see something like that before :)

    4 years ago
  70. I vote for Spudgy!
    Then Leigh and Martina!

    4 years ago
  71. Leigh is my EYK Crew bias so I have to vote for her. Unnie so cute!!!

    4 years ago
  72. I vote for Spudgy!

    p.s. I sense someone watched Reply 1997

    4 years ago
  73. I vote for Spudgy!

    p.s. I sense someone watched Reply 1997!

    4 years ago
  74. Simon!!! it was so cute! I loved it! :DD I vote for you Simon! :D

    4 years ago
  75. “SIMON OPPA WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!” …oh wait…I think I’m older…And Leigh was super cute :) Over kill for the win :P

    4 years ago
  76. Leigh Unnie wins!!!!! So cute!

    4 years ago
  77. Spudgy <3

    4 years ago
  78. I vote for Martina :D she rocked :D

    4 years ago
  79. I vote Simon because it was traditional yet original (I love the heart!).
    Second Place to Leigh for the over aegyo.
    Third to Spudgy because hes just too cute, he doesn’t even have to try.
    Martina’s actually scared me a bit and Soozee seemed unprepared… they’ve been talking about this challenge for weeks you knew it was coming!

    From the blog, I usually read in Martina’s voice in my head (it’s easier cause I’m a girl) but then get confused every time I realize it’s actually Simon writing (cause I only figure it out halfway through).

    4 years ago
  80. SIMON OPPA WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!
    ….
    but also Leigh’s with that super-aegyo-bomb, and Martina with the hardcore version, and Spudgy just being Spudgy… omg it’s so hard to just vote for one D:

    4 years ago
  81. I have to vote for Simon x3 sowwe guies you all were awesome

    4 years ago
  82. “SIMON OPPA WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!”

    4 years ago
  83. It’s really hard to choose but I will vote for Martina ^^ I didn’t expect that and it was sooooo hilarious that my vote is for her :D But the rest was really funny too and I would say that Leigh was the best at acting aegyo from all of you, but Martina wins, because it was really funny :D LMAO <3 Love you guys <3

    4 years ago
  84. Okay. Spudgy all the way ~ But if I had to choose a human it’d probably be Martina >.< Gwiyomi Rock Remix lmfao

    Simon your aegyo gwiyomi was worthy of Seungrina ^^ I approve~

    4 years ago
  85. Spudgy totally won that gyiyomi contest! Totally love the road trip!! Moar pwease! Next time you guys go, that is :) Hope to see more traveling/road trips!

    4 years ago
  86. I WANT THAT NASTY CAP OMG.

    4 years ago
  87. I totally read that as “I feel bad for Spudgy. He’s the only guy in the EYK crew!”…sorry Simon you are to girly to count as a guy xD

    4 years ago
  88. MARTINAAAAAAAAAAAA!!!! Totally original 1000000000000 thumbs up ^^ <3
    I have to say that Spudgy is a close second for me c:hehe
    Sending love from Peru!

    4 years ago
  89. Martina DESTROYED the challenge. She wins, by far.

    4 years ago
  90. SIMON OPPA WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!

    4 years ago
  91. Spudgy was the cutest! …wait can I even vote for the dog?

    4 years ago
  92. Spudgy!!!!!!! He was the cutest!!!!!!!

    4 years ago
  93. I think Spudgy beat everyone. But everyone’s gwiyomi had their own charm that made me love it. I think I’m going to have to say… “SIMON WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!” :D

    4 years ago
  94. simon

    4 years ago
  95. “SIMON WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!”

    4 years ago
  96. haha spudy wins the rest of yall kind of creep-ed me out!

    4 years ago
  97. Leigh just rocked it maaaaannn!! she WON

    4 years ago
  98. I think this is the first W.A.N.K that was put up before I woke up in the morning on my day off what will I do with the fest of my day? i don’t have to wait wierd!

    4 years ago
  99. I like Simon’s Gwiyomi the best! It was cute! Kinda odd but cute! ^o^

    4 years ago
  100. I loved your road trip adventure with the whole EYK crew! That patbingsu part with the graphics was hilarious!

    For the challenge I choose SIMON!

    4 years ago
  101. Sorry guise, the Spudgy wins paws down :P

    4 years ago
  102. Sorry guise, Spudgy wins paws down!!! :D x

    4 years ago
  103. I vote for Spudgy!

    4 years ago
  104. “SIMON OPPA WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!” I never thought I would ever see Simon do guiyomi!!!

    +Oh and did you know that you can zipwire to Nami Island too?! It was so fun! You have to take the ferry your way out though;)

    4 years ago
  105. Spudgy was the best out of all them!!! Leigh was second best!!!

    4 years ago
  106. Nic

    Simon!!!!

    My husband ties my shoelaces all the time… because I’m lazy and don’t do them properly so then he gets annoyed and just ties them instead.

    4 years ago
  107. I vote for SPUDGY!!! Though I’d like to vote for Simon too~ XD He was legit-ly gwiyomi~ XD

    4 years ago
  108. The feeling when Simon-oppa or Martina-unnie replies is sooo good! I vote for Leigh-unnie!

    4 years ago
  109. If you can make them puke rainbows, it means you’re doing it right – I vote for Leigh :D
    I pity Spudgy, it must be hard being so fluffy when it’s hot outside…

    4 years ago
  110. Leigh wins :D

    4 years ago
  111. Sorry guys- Spudgy wins this; he’s just too cute! <3 May I kidnap your dog? Jk- if I ask for permission, it wouldn't be a kidnapping. XD

    PS- Simon, you're totally cheating.

    4 years ago
  112. Intern Leigh is THE BEST!!!! I vote for her ♥<3 ♥<3 ♥<3 ♥<3 ♥

    4 years ago
  113. SIMON OPPA WINS! It was soooo original and cute at the same time! :)

    4 years ago
  114. I vote for Martina! :D (it kinda reminded me of BILASAAAA and how you can be cute and badass at the same time! haha Conquer those kitties Martina! ;D)

    4 years ago
  115. I vote SooZee because she did it in Korean, unlike…some…others xD

    4 years ago
  116. SO…. My vote goes to Martina. Definitely!! Then Intern Leigh.

    4 years ago
  117. Well, I was going to vote for Martina….but then i saw the Spudge master do and and my vote goes for the Spudgy.
    Sorry Martina your dogs cuter XD

    4 years ago
  118. lol i love how leigh “educates” simon on the clap for filming. someone should send them a clapper in the fan mail box.

    4 years ago
  119. SPUDGY!!!

    4 years ago
  120. Leigh was too horribly adorable, she must win! But I feel Soozee’s pain, cause my Korean friend makes me do Gwiyomi all the time….but on another note, I really love these videos. It’s nice seeing the whole crew and seeing more of Korea. Please do more! :3

    4 years ago
  121. OMG I HAVE NEVER SEEN ANYONE SO AEGYO AND SCREAMO AT THE SAME TIME
    like wut o.O

    Simon’s was really cute! But I have to say Martina’s was simply the BEST.

    4 years ago
  122. Omg I think that was too much aegyo for me in one day..! XD lol Oh and I vote for Spudgy!!! :D

    4 years ago
  123. vote for Leigh and Spudgy!! ^^

    4 years ago
  124. Leigh is the aegyo queen of EYK. XD LEIGH ALL THE WAY!

    4 years ago
  125. Aww I vote for Martina because it was so cool to see a new version of it~ (Rocker style) XDD Plus me and my cousin are totally cracking up rite now! But Simon still did a awesome job! Congrats Simon :DD

    4 years ago
  126. No, Leigh totally wins

    4 years ago
  127. I vote for SPUDGY! 0 opposable thumbs but 100% cute

    4 years ago
  128. in the words of Spudgy “Spudgy wins! you lose!”
    in the words of Simon (kinda) “SPUDGY WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!”

    yeah i vote Spudgy!!!

    4 years ago
  129. (also, is soozee single? ._.)

    4 years ago
  130. SPUDGY!!!!!!!!!!

    4 years ago
  131. SIMON HYUNG WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!

    4 years ago
  132. SOOZEE UNNIE WINS! OMO HERS WAS SO CUTE!

    4 years ago
    • but Soo Zee is the groups maknae, can we still call her unnie? oh gawd! im singing Baddest female now that i typed unnie…..

      4 years ago
  133. I VOTE FOR SPUDGY!

    4 years ago
  134. I have to vote for Martina. I was not expecting that. (On that note, I shouldn’t have been drinking water while watching this)

    4 years ago
  135. I vote for SooZee and Spudgy ♥

    4 years ago
  136. SIMON OPPA WINS! OMG HIS WAS SO CUTE! I am voting for Simon because he was the most original and it still looked good.

    Also Martina, I saw that Arrested Development reference there in the bloopers!!!

    4 years ago
  137. SIMON OPPA WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!

    4 years ago
  138. SIMON OPPA WINS! OMG HIS WAS SO CUTE!

    Just for you, Simon!

    4 years ago