Go Premium
Facebook Twitter Google Plus

Korean Watermelon Holders

June 29, 2012

Comments

Share Post

Ok, so here’s the deal with this awesomeness: we first had to confirm that this was awesomeness when we did our live chat today. We asked if you have Watermelon Holders in your country, to which the vast majority of you said either “no” or “WTF IS A WATERMELON HOLDER?!?!” So, today we present to you, in Open the Happy random vloggy fashion: Korean Watermelon Holders!

The concept is simple: it’s watermelon season now in Korea. Buying watermelons is a pain in the ass, because they’re so heavy and awkward to hold, being all round and smooth and prone to slipping through your fingers and exploding all over the floor. So, here in Korea, when you buy watermelons you get this bunch of string that looks like the mesh from a basketball net. You put the watermelon in, and then grab the holder by its plastic handles, and VOILA! Easy way to carry watermelons, right there. BOOM!

We’re not sure if Korea invented these watermelon holders or not, but we’ve never seen them before in Canada, so we’re quite blown away by them. Also, we’re not sure what it is about Korean watermelons, but they are A) Ridiculously more expensive than Canadian watermelons, but also B) Ridiculously more delicious. Seriously. We’ve never had a bland watermelon in Korea. They’re all so sweet and juicy. AH! We just had watermelon for breakfast today: we love Korean watermelons so much.

Ok that’s it! Let us know if you’ve seen these watermelon holders before in your country, or if we’re just totally out of the loop because every country has watermelon holders :D

Comments

24

Share Post

Open the Happy

HIDE COMMENTS

Korean Watermelon Holders

24 COMMENTS

Leave a Reply

  1. Nic

    I never got to experience those in Korea. But that’s because my husband’s parents have a farm and grow watermelons so when we were staying with them if we wanted a watermelon his mother would just go out and get one from the greenhouse… soooo I never realised how expensive they really are there!

    4 years ago
  2. nope. in Poland watermelons aren’t popular to the extent that they would sell the holders :/ it’s a good idea tho.

    4 years ago
  3. Yeah We dont have that here..But..IDK how useful they’ll be here..since usually we have a cart and we just push the cart to the car…HAHAHA no need for the watermelon holder. Unless we’re in chinatown buying stuff then usually our parents would make us young people old the watermelons..HAHAHA :p

    4 years ago
  4. They have this in Malaysia!!
    Except the holders are used for pomelos instead of watermelons ^^

    4 years ago
  5. Dude, I saw sooo many of these in Dramas and was like, “HOLY SHIZZLE! These things are amazing! Can I get these in the US?”
    Long story short… No. No you cannot.

    4 years ago
  6. 20$ for watermelon in busan :(

    4 years ago
  7. Haha shortest video ever but I loved your guys’ enthusiasm.
    And no, I don’t recall us having watermelon holders just yet… Hmm… I shall have to check the nearest T&T Supermarket!!! I definitely want one.

    4 years ago
  8. that is so awesome!!! why cant we have that in america? oh yeah, we have paper bags T____T

    4 years ago
  9. We have these in the Philippines! I think it’s normal to have them in countries where watermelons are readily available. But, Koreans use these holders way more than Filipinos do. Most groceries and markets just use plastic bags. It’s funny to see people so amused by these holders, when it’s normal for people over here. BTW, watermelons in the Philippines are also very sweet and delicious! Just had some 2 days ago. Nom nom nom.

    4 years ago
  10. I never heard about “Fruit holders” as it, but, I’m pretty sure that, here in Mexico, are something quite simlar to the Korean Watermelon holders, is just that I don’t know the name :)

    4 years ago
  11. The US HAS them- but it’s rare to see people using them… if that makes sense… haha.

    4 years ago
    • Really? What states? I’ve never seen them >.>

      4 years ago
      • Texas and Cali for sure. Idk about other states… I’m not sure where my mom found them (i think it was a flea market or a watermelon stand somewhere on the roadside), but we have 3. But yea it’s really rare and reallyyyyy hard to find- but they are here and they are CHEAP (my mom only paid $1 for each). haha ^_^

        4 years ago
  12. That’s so amazing! I need some >.>
    Doesn’t Japan have watermelon COOLERS too? Like, with wheels and everything? :o

    4 years ago
  13. japan have them too~ ^^

    4 years ago
  14. Ive seen pictures of friends using these in Japan. Maybe thats where they come from?

    4 years ago
  15. such a great idea! :)

    Hey do they have fruit/socks/egg trucks in your neighbourhood?

    4 years ago
  16. I’ve never ever seen these before in America, but on the Korean drama “Big” with Suzy from Miss A, I saw the couple using a Korean watermelon holder and thought “why is America so behind??!”. I love sweet watermelon, and wonder how much they cost in Korea? They’re not too overpriced in California, yet very popular.

    4 years ago
    • Ah so it was in Big that I saw it:) I forgot!

      4 years ago
      • I knew I had seen this somewhere recently! It was in “Big!” These are awesome!!! And on a side note “Big” also is AWESOME!!! I love it so much~ Can’t wait for next week. ^^

        4 years ago
    • As someone who doesn’t own a car, lives on public transport in a bustling city with a lot of grocery lugging, (In America) I would find this to be very handy!
      Really, I am just going to make my own watermelon holder and start a trend! ^^

      4 years ago
    • I was just about to post the same thing! I saw them on the recent episode and thought, well that’s clever.

      4 years ago
    • I was just going to mention that. I’m surprised in Koreatown they don’t have them. I hate lugging a watermelon home!

      4 years ago
  17. i’ve seen them in hk before…not the exact same but similar :]

    4 years ago