81
COMMENTS

Ok, so here’s the deal with this awesomeness: we first had to confirm that this was awesomeness when we did our live chat today. We asked if you have Watermelon Holders in your country, to which the vast majority of you said either “no” or “WTF IS A WATERMELON HOLDER?!?!” So, today we present to you, in Open the Happy random vloggy fashion: Korean Watermelon Holders!

The concept is simple: it’s watermelon season now in Korea. Buying watermelons is a pain in the ass, because they’re so heavy and awkward to hold, being all round and smooth and prone to slipping through your fingers and exploding all over the floor. So, here in Korea, when you buy watermelons you get this bunch of string that looks like the mesh from a basketball net. You put the watermelon in, and then grab the holder by its plastic handles, and VOILA! Easy way to carry watermelons, right there. BOOM!

We’re not sure if Korea invented these watermelon holders or not, but we’ve never seen them before in Canada, so we’re quite blown away by them. Also, we’re not sure what it is about Korean watermelons, but they are A) Ridiculously more expensive than Canadian watermelons, but also B) Ridiculously more delicious. Seriously. We’ve never had a bland watermelon in Korea. They’re all so sweet and juicy. AH! We just had watermelon for breakfast today: we love Korean watermelons so much.

Ok that’s it! Let us know if you’ve seen these watermelon holders before in your country, or if we’re just totally out of the loop because every country has watermelon holders :D

ToFebruary
Gmarket
  1. America is behind in everything. XD GOOD THING I LIVE IN KOREA!
    I think you could seriously just… make a basketball net do the same exact thing.
    Just… with handles. ^.^

  2. o.O i thought its used everywhere? In Indonesia thats a common thing you use for carry round shape and heavy fruits like watermelons, melons,etc…

  3. No they do not have these in canada :( but thats so cool :D
    and watermelon season is my favourite season too! (and my favourite fruit. i think)

  4. I saw Sungjong using one of these thingies during Sesame Player when they went to Sungyeol’s hometown and to his mommeeh!
    Pretty awesome to see! ^^

  5. You actually get these in India too just FYI

  6. omg why are watermelons $10 there?????!!!?!?!? They’re only SGD$2++ in Singapore (and you can find them all year round)

  7. This is the first time I see a watermelon holder. In Québec we don’t have this bag but i’m not shure in the west of the Canada.

  8. i think it’s an asian thing cuz i think hong kong has them too

  9. I saw that in ‘Big’! (The drama)

  10. I love Korean watermelons as well! Every time I go visit my family in Chunju (my grandparents live in the mountains.. it’s so refreshing :D) and Seoul, my grandmother and/or my aunt makes sure they have a fridge filled with watermelons just for me, LOL. Simon is right; Korean watermelons are much more delicious and juicy than the ones I taste here in California. Yes, I have seen those watermelon holders before. I tried carrying a watermelon in one once, and I almost dropped it (FAIL LOL)!

  11. In Canada, we have watermelon holders!
    – In Asian supermarkets…. ^^” Doesn’t that count? I mean, H-Mart and T&T forever, right?

  12. Definitely never seen them around here, but like Victoria said I have seen them in dramas and been like “D: WHY DO WE NOT HAVE THESE?!?!” because I have had more than one watermelon break a bag or slip out of my hand AND FALL ON MY FOOT. :’( it is a sad day when that happens. We don’t feel like watermelons are cheap here either, so to have one fall and splat everywhere is really depressing.

  13. Someone should do a DIY watermelon holder tutorial.

  14. Yeah, there are what you may call “watermelon Holders” here in the U.S of A. (Or at least in NJ) They don’t come with the small local supermarket watermelons, but in big-in-county/state supermarkets. H/e they don’t look as colorful as the ones in your video, the ones here are all white but look more like basketball nets upside down.

  15. Hmmm I’ve never seen one of those here in Brazil, but my friend is saying she might has already seen one here :O
    Anyway, I want one! :B

  16. i swear sometimes i think korea is just mean like WHY HIDE THESE AMAZING CONTRAPTIONS FROM US KOREA??? WHY KOREa WHY???

  17. i saw it on big in america we dont have these but when i went to mexico the big supermarkets have these we need these so badly

  18. Oh now I get it, a few days ago I saw it in a kdrama( I think) and I was like ‘What’s that??’:)

  19. Michigan doesn’t have watermelon holders. I wish they did though, how cool XD

  20. Seattle has watermelon holders, but you have to shop at H-Mart which is like the Korean walmart.

  21. Let’s see… Sweden, any watermelon holders? Nope! But I will now start a company, start producing them and introduce them here, consequently getting filthy rich! >=D
    Really like random Open the Happy vlogginess! Keep ‘em coming ^^

    Also, a while ago I commented about weird overtones from your mic when watching your videos (don’t know if you remember that, but anyway…); just thought I would tell you I’m no longer hearing it ever since you switched to the small mics – yay :D

  22. Sungjong could have used this on Sesame Player.

    LOL.

    Just saying ;D

  23. I think I’m going to made one of these holders… I’ve never seen them in my country but they are amazing!!! If I can not find I’ll make one!!!

  24. Yes here in Greece we have those watermelon holders and here as well is the watermellon season YAY!!!Love and like the video and i hope for more ”open the happy” vids XD <3

  25. I feel like I’ve seen these before, actually. But they’re so cool and make it really easy to carry your watermelons xD

  26. with those things watermelons will feel lonely lonely lonely (8)

  27. they don’t have them in Canada, but I wish they did…

  28. Korean watermelon is not nearly as expensive as Japanese watermelon…XD

  29. ohhh shiiiit! That’s so cool!! :P And no, we don’t have that in Canada, YET!! Let’s hope it won’t take too long to come here!! Very useful thing!

  30. Actually, in Kensington market in Toronto, some of the produce shops are owned by asians, and they display their watermelons in those holders from the ceiling, and I think you get that holder when you buy one. I’m just not sure if there are as fancy with the plastic tubes for handles though :p

  31. I think watermelons are more delicious there because they’re more local. Ie: a natural hot climate to grow them in. Where as in Canada, are summers aren’t as hot and long and we probably import a lot of them, so I’m sure that’s what causes bland or even “dry” watermelons. T_T That’s what happened to us last week, my mom bought a mini watermelon..and it was dry and pasty inside. EEEEWWW

  32. I’ve definitely never seen that here in the Philippines. That’s pretty cool! :D And now I’m craving for some watermelon as well. LMAO! XD

  33. I see these in animes and mangas a lot! I had no idea what they were at first. XD

  34. Canadian watermelons taste like water they’re almost always so bland. Well most of the time but the most expensive one I’ve eaten was around $7 from metro. So when I did an exchange program in Korea I was shocked that watermelons were so freaking expensive around 15,000 won but as you have said they’re all so tasty that $14 bucks for it might be worth it..

  35. Here it’s so hard to find a good tasting watermelon. : They’re hardly ever sweet, and they’re expensive.

  36. I’ve never seen any in France, but don’t they use it in Ouran High School Host Club at some point? I remember finding it puzzling….

  37. it’s definitely less expensive here! Do have some watermelon in Malaysia and tell us if they taste any different!

  38. Taiwan has watermelon holders! But it’s not only for watermelons though. My brother bought a basketball from a sports shop, like Nike or something and they put the ball in that stringy stuff to carry home~

  39. We have something similar in Ipoh, Malaysia but it’s used to hold pomelos instead of watermelons. Ipoh is famous for pomelos.
    http://farm8.staticflickr.com/7185/7128652675_427a79d6a3_o.jpg

  40. I never got to experience those in Korea. But that’s because my husband’s parents have a farm and grow watermelons so when we were staying with them if we wanted a watermelon his mother would just go out and get one from the greenhouse… soooo I never realised how expensive they really are there!

  41. Philippines has a lot of watermelons too but we don’t have these awesomeness!! LOL!

  42. nope. in Poland watermelons aren’t popular to the extent that they would sell the holders :/ it’s a good idea tho.

  43. I think this distances one from their watermelon and is not ideal for the close-bond development that is typically wanted between watermelon and consumer-parent.
    The hugging/lugging method is much preferred in Canada where we are clearly more affectionate publically with our watermelon.

  44. Yeah We dont have that here..But..IDK how useful they’ll be here..since usually we have a cart and we just push the cart to the car…HAHAHA no need for the watermelon holder. Unless we’re in chinatown buying stuff then usually our parents would make us young people old the watermelons..HAHAHA :p

  45. They have this in Malaysia!!
    Except the holders are used for pomelos instead of watermelons ^^

  46. ah, a few stores here in Hawai’i have watermelon holders, but most of them are Chinatown and that area… unfortunately, the main-stream markets have not realized the magic yet.

  47. I’ve never seen these holders in Turkey. These are interesting :). We are just using pochette. Watermelons are cheap in Turkey and also so delicious. 0.8-1$ for each kg.

  48. Dude, I saw sooo many of these in Dramas and was like, “HOLY SHIZZLE! These things are amazing! Can I get these in the US?”
    Long story short… No. No you cannot.

  49. 20$ for watermelon in busan :(

  50. taiwan has something really similar but not for watermelons! they’ve got instant noodle bowl holders/hot food holders at 7-11/other convenience stores so you don’t have you hold you’re extremely hot microwaved food in your bare hands! they’re made out of a light papery material since they’re meant for one use only so they’re not made of strong string cause they’re only made for light things but yeaa asia is awesome :D

  51. Haha shortest video ever but I loved your guys’ enthusiasm.
    And no, I don’t recall us having watermelon holders just yet… Hmm… I shall have to check the nearest T&T Supermarket!!! I definitely want one.

  52. that is so awesome!!! why cant we have that in america? oh yeah, we have paper bags T____T

  53. i NEVER saw them in Montreal O.O maybe some people have these stringy nets in the Chinatown ??? :/

  54. We have these in the Philippines! I think it’s normal to have them in countries where watermelons are readily available. But, Koreans use these holders way more than Filipinos do. Most groceries and markets just use plastic bags. It’s funny to see people so amused by these holders, when it’s normal for people over here. BTW, watermelons in the Philippines are also very sweet and delicious! Just had some 2 days ago. Nom nom nom.

  55. “Ermehgawd. Where can you find those???” ASIA. -badumtss-

  56. I’ve seen one in Indonesia, but use to carry ball like basket ball or soccer ball

  57. I never heard about “Fruit holders” as it, but, I’m pretty sure that, here in Mexico, are something quite simlar to the Korean Watermelon holders, is just that I don’t know the name :)

  58. Kimmicci

    The US HAS them- but it’s rare to see people using them… if that makes sense… haha.

    • Really? What states? I’ve never seen them >.>

      • Kimmicci

        Texas and Cali for sure. Idk about other states… I’m not sure where my mom found them (i think it was a flea market or a watermelon stand somewhere on the roadside), but we have 3. But yea it’s really rare and reallyyyyy hard to find- but they are here and they are CHEAP (my mom only paid $1 for each). haha ^_^

  59. watermelon high-tech right there.

  60. That’s so amazing! I need some >.>
    Doesn’t Japan have watermelon COOLERS too? Like, with wheels and everything? :o

  61. japan have them too~ ^^

  62. Ive seen pictures of friends using these in Japan. Maybe thats where they come from?

  63. such a great idea! :)

    Hey do they have fruit/socks/egg trucks in your neighbourhood?

  64. i love water melon holders!!!

  65. We just put them in double plastic bags here in SG, lol.

  66. I’ve never ever seen these before in America, but on the Korean drama “Big” with Suzy from Miss A, I saw the couple using a Korean watermelon holder and thought “why is America so behind??!”. I love sweet watermelon, and wonder how much they cost in Korea? They’re not too overpriced in California, yet very popular.

  67. i’ve seen them in hk before…not the exact same but similar :]

Related Latest Trending