97
COMMENTS

This week we review Super Junior M’s “Perfection” for Kpop Music Mondays. What’s up with their hats?

Ok, before we begin, I’m worried that Super Junior fans might get a little upset. Our review isn’t really glowing. I mean, we like the song a lot. It’s a really catchy song, and we’ve been singing it a lot lately. It’s just that the video is underwhelming. See, our experience of Super Junior is primarily with “Sorry, Sorry”, and “Bonamana”. In both videos, they had an awesome dance that really stood out. This video, though, doesn’t really have a bombastically awesome dance. They’re dancing well throughout the whole video, but there’s no one move that will be remembered as the dance of the year. And so, since there isn’t really anything else in the video apart from dancing and a few funny hats, we’re not really impressed by the video. Yeah. The song is great; the video – not so much.

We also didn’t feel too great about the English in Super Junior M’s “Perfection.” From what we’ve heard Henry lived in Canada for a long time, so we’re not knocking his English, because it sounds perfect. The pronunciation is great, and the grammar is perfectly fine. So it’s not a technical matter that bothers us about the English. It’s just that the songwriter made the English rap just sooooooo cheesy! Uhhh! It felt like something you’d see in a high school video targeted to 10 year olds, or like what your teacher says when they’re trying to prove that they’re still cool. See, I’d rather have just a few phrases of English sprinkled throughout the song rather than an awkward rap that takes itself a bit too seriously. Usually, we can say that the use of English is cute in Kpop song, but since the English in this song is so well done, we’re judging it as we would judge that of fluent speakers, because they sound fluent, which is why we feel so icky about the mashup of cool English phrases.

So that’s it for now. Thanks go out again to JB and Annie from [닉쑤] Enjoy Your Happy Life~* for all the Korean subtitles. Yeah! And lastly, like we said, the song’s great – even if we don’t like the video – so if you’re interested in picking up the Super Junior M album you can do so by clicking on the banner below. Sweet! International shipping!

Perfection
ToFebruary
Gmarket
  1. Michikohime

    How did you bake cookies? I thought you didn’t have an oven at that place

  2. Where does SM find these rooms?  Is there some sort of alternate universe with hundreds of these strange looking caves complete with strobe lights and alienesque props?…

  3. The real reason behind the fur: Diva Mimi was jealous of KyuMin. http://www.youtube.com/watch?v=sh8NT1r9_8g

  4. Jingwen

    hey martina! where did you get your white headband/hairband? it’s so pretty!

  5. Kyuhyun got into another car accident guys :(

  6. I've never heard of this song…. lol……

  7. i'm really curious as to what myaccount07231991's comment was…could you share?

  8. theniceness3848

    F.Cuz most definitely….at least Super Junior M only passed around the "prostitute hat". F.Cuz on the other hand made a Fur Hat Parade of Silliness. But seriously though who comes up with these concepts…a naked mole rat with fur envy? LOL

  9. william

    F.Cuz's hats were way worse!!!!!!!!!!!!!! theyre whole outfits were terrible and weird, but definetly hats!

  10. simon killed it the "can i have yo numbah" scene :P nice mad tv ref!

  11. Jinseon Lee

    I think F.Cuz's hats were sillier:)

  12. I like F.Cuz but …. they look sooooo … weird in thoose hats … Super Junior – M had atleast some warm hats

  13. 1010107

    KW's rap rockss!! hahah so funny!!!
    No one can ever beat F.cuz's hats and outfits!!! :D:D:D

  14. Elizabeth

    F.Cuz's hats were way sillier, at least I could tell what SUJU-M was wearing on their heads. PS: for some reason, I can't login through my fb account, which is normally here by default, Could you let me know what to do to fix this???

  15. I can't believe you didn't comment Ryeowooks hat! I mean, why is he the only with the tin soldier hat??? I really can't understand this.
    I love your Music Mondays! Sometimes, I watch the MV only to know what you're talking about! Hilarious! ha ha.

  16. DiamondP

    I <3 it! Please do one for TVXQ's new mv, "Before U Go" ^^

  17. I saw you guys at Arirang. Congrtas on being featured! :)

  18. LOL!!! such a great video!!! it's hilarious!!! i totally agree with what you said.
    I'm a really big fan of rock music too! So I like bands like C.N.BLUE and F.T.Island.
    C.N.BLUE's gonna come back next week with First Step, surely it's gonna be a good song to comment on 'cause it's got loads of English in it.
    Hope you guys could do it, pleeeease. :D
    And yeah I'd vote for F.Cuz for their funny hats~

  19. so heres a thought. but for music mondays i think its great that u do some currently newly released songs but olders videos that i think were very well done. for example — most of the big bang videos ( haru haru was so sad, or taeyang naman barabwa and wedding dress) that tell good stories. i think your music mondays for those videos would be very funny. and i know martina wouldnt mind : ) sorry simon.

  20. Awesome job you guys! I already requested TVXQ's Before U go on the requests page and on your u-tube page, but I'll ask again. Can you please cover this song? =D
    Great review! I agree with pretty much everything you said. You think with Henry being from Toronto (I’m from Calgary!!) and being brought up there, they'd be a bit more….. professional with the Eng phrases they tend to throw out in K-Pop songs. I still remember B2ST's beautiful… god, what was with that English? lol
    Eagerly waiting for next Monday's review.

  21. you guys need to make a non kpop edition just even once for rebecca black's friday pls pls pls pls

  22. Oh yeah and for next week's video TVXQ's Before You Go just came out so you could do that one, but seeing as you guys normally don't do ballads, here's another suggestion: Hyungjun's Oh! Ah! (weird name)
    Mostly I just really really really want to know what you think about the elusive and mysterious woman in the video suddenly having the most ginormous feet on the planet. Totally threw me for a loop there O.o

  23. F.Cuz hats is the silliest hats ever

  24. Can we request TVXQ before you go for next monday please??? <3

    thank-you~~!!! ^O^

  25. Kevin H.

    F.Cuz with the worst hats ever!

    Could you guys please do TVXQ!'s new MV, "Before U Go" next week? Thanks SM! I just realized you two have the same initials as the record label S.M.E.
    S.M. Entertainment = Simon & Martina Entertainment

  26. While you may say this MV lacked lustre, it kinda combined all elements the fan(girl?)s want to see. Eye candy + suits + dancing/gyrating… Its really at the height of its genre! (I vote for eF.Cuz, so silly! I think the only reason SuJu-M had it was because then the guys' heads would be hot, and then that would radiate all over them in hotness?)

  27. HowToMakeASonya

    Hahaha! You guys rock! Completely made my day when Simon started singing "Shots". ^-^ Definitely agree about the rap though. The feeling's there, but the lyrics are all wrong.

    Random (Possibly Stupid) Question: In the bloopers video, how did Martina bake the cookies? I thought ovens were uncommon in Korea?

  28. strigoiaca

    super junior m hats are at least functional … F.CUZ … come on after looking at those hats i wished i'd be f@cked blind

  29. F.Cuz wins the silliest hat contest. Or any other worst dressed contest for this video. Super Junior has such a great song but a mediocre video.

  30. Even though there wasn't much going on in the MV this review was as entertaining as usual. GIANT SPIDER. XD I would jump that high because of giant spiders, but I wouldn't look that cool. :(

    And frack I'm finally giving up on Infinite's Before the Dawn. I knew I was never gonna see it win against Super Junior and Big Bang. XD

    (F.cuz had sillier hats)

  31. Sascha Wong
    Sascha Wong

    My vote goes to F.Cuz. At least SJM's hats will keep them warm!

  32. greenviolin99

    i think f cuz had stupider hats.
    at least super junior m's hats kinda matched their outfits ^^
    -and the fact im a e.l.f-
    :D

  33. Tiffu-san

    I think FFFFFCUZ has the silliest hats. I would rather wear SJ's hat in public. >.>

  34. Xuewei Wu

    I vote for Super Junior M… Some of F.Cuz's hats were kinda cute~ :p

  35. AddictedFrenchGirl

    Can I have your number? Can I have it? Can I have your number??? MadTV fans yeaaaaaaaah!!!
    Love your video as always guys ^o^

    BTW… F.cuz is the most ridiculous… poor them… not even measuring to a fur hat… XD

  36. F. Cuz totally had sillier hats. I like the song and all, and they're cute, but…………..come on. That vid was ridiculous. :|

  37. i giggled so hard at this. XD "shots shots shots shots shots everybody" :D and how to protect yourself at a club lmao :D

  38. HÆ°Æ¡ng Peduzzi

    SUPER JUNIOR ALLL THE WAY!!!!!

  39. Lol this was too cute. I loved Simon's protecting himself at the club dance lol so you did have something after all haha. And your rapping skills. Fo shizzle lol. Another Snoop fan? Lol. I was surprised to see a tie actually happen from the last vote.

  40. hey simon!
    I just found out you used to tutor my friend back when you guys were still in Toronto :D

  41. SUPER JUNIOR TIED WITH BIG BANG???
    ugh what the &(&(!@#@324#$!
    Big Bang all the way man.
    and F.Cuz…
    and this vote is not a compliment.

  42. luckyclover13

    Haha I excuse you guys fully ^^ (I'm saying this as a huge Super Junior stan, so yeah :P) Tbh I was voting for the video more for the sake of voting because hell yeah it's an SJM comeback MV we got to have this on Music Monday! and not so much of because I actually felt that it is a worthy video. But well, glad you guys made it (because I/we would have carried on spamming otherwise XD) and I really laughed at the body defense part that was pure brilliance.

    I kinda wish you guys can do some oldies one day I really want to hear what you guys have to say about, say, It's You or No Other or Mirotic (but that's hard seeing how fast the K industry spews out new MVs ): ) How about a special "retro" Music Monday some day? 8D

  43. Jenny Jones

    F.CUZ's hats are way more silly!!

  44. Super Junior's hats are definitely silly (not everybody can be GD, sorry guys) , but the F.Cuz ones are just too much to handle. I go for F.Cuz!

  45. That Kanye West part was great. Never ceases to make me laugh. Made my day.
    I'm not really concerned about the hats seeing as sometimes Kpop fashion doesn't make any sense. I'm just gonna say that G-Dragon wore a black hat very similar to these ones in the G-Market video. Trend starter?

    Voting for F.Cuz because the fashion in that video is just wow.

  46. Karen Klapoetke-Poirier

    F.cuz definitely has the worst hats..there is no world where those are right. Super Junior's hats merely makes me think "Ice fishing" and "Didn't Brittney wear one of those on Glee?"

    oh and thank you Simon, I can not look at F.cuz's name and pronounce it correctly after watching you :P

  47. Also, F.cuz for the silly hats~ They're just…… ._____.

  48. "What's yo friend's attitude why she so damn rude HAHHHH?" I had tears in my eyes from laughter :') I always found that part of the song funny but that just…xD

    I really love your videos :D It's great because I come home from school on a monday and have a new video to watch! Keep it up ♥

  49. "girl, the back of your head is ridikulous"-haha

  50. F.CUZ!!!! SuJu have cool hats! Maybe they was cold ^^' Maybe I think that because I'm from Russia and we wear hats like that ^^
    I'm happy that Big Bang and SuJu win ^^ Thanks^^

  51. Fatima A.

    I'm gonna have to say F.Cuz wins the "Silliest hat(s) worn in music videos award". I'm a big fan of both (SJM's were funny) but F.Cuz just had weird outfits. :/

  52. Andrian Mauricio

    I have to vote F.CUZ, their hats are really ugly and silly :S
    Awwww… Big Bang had to win :(
    Now I don't like Super junior's fans.
    Kisses :*

  53. Definitely F.Cuz wins this one! At least, Super Junior M's hats seem to have a normal purpose (keep their heads warm so they don't catch a cold or something, which could jeopardize their singing career), F.Cuz's hats just look absurdly ridiculous!

    And Simon, love your Captain Obvious shirt!

    Hey, I have a totally unrelated question: could you guys feel last Friday's earthquake in South Korea, since you're in like one of the nearest countries?

  54. No way am I mad at you for the whole "underwhelming video" thing — speak the truth sistaa! (and brothaa for you simon). Being a group full of hot guys (flails fangirlishly at Siwon's abs ^_^) does not excuse you from having a pretty lame and uneventful video. *sigh* 'Twas not very impressive.
    Still an awesome song though, so I have to agree with the review you guys gave them. (:
    As for the silliest hats, F.Cuz (Effcuz) all the way. At least you know SuJuM's hats were… I mean you know… well honestly both group's hats were kind of horrible but I mean SuJu's I guess matched the concept more? (Sort of… Kind of… Not really…) I mean what if they were going for some kind of chic winter type of feel… It is still winter… And idols get cold too. XD
    F.Cuz's (Effcuz's) were just horrible. Just plain horrible. Horrible. 'Nuff said.
    :D

    • Oh yeah and for next week's video TVXQ's Before You Go just came out so you could do that one, but seeing as you guys normally don't do ballads, here's another suggestion: Hyungjun's Oh! Ah! (weird name)
      Mostly I just really really really want to know what you think about the elusive and mysterious woman in the video suddenly having the most ginormous feet on the planet. Totally threw me for a loop there O.o

  55. F.Cuz Wannabe Your Love!!! Btw Simon your rap phrases were awesome! haha

  56. I have to go with F.Cuz on the hats.

    But there is this to contemplate – recently Stephen Colbert advanced his theory of big furry hats being the most important sign of power in North Korea. Since then both G.D. of Big Bang and Super Junior M have gone over the top with big furry hats…. Crazy fashion statement or sartorial power grab? ^.^

  57. i could deal with super Junior's hats but i at least they still looked cool wearing them, but I can not say the same for Fcuz bad hats and ugly outfits. FCuz for me.

  58. Micheonsa

    F.cuz had the silliest hats. I mean, at least you can recognize what SuJu's hats ARE!

    And, yeah, that's what SM is good at. They have no plot in their videos, just dance shots and close ups. They love that formula, and aren't giving it up any time soon. Even if it's kind of wearing itself out a bit… *sigh*

    • See, I'm not sure if I fully agree with that. There are other things happening in SM videos, like SHINee were in cars in Lucifer, or going to a girl's house in Hello, and TVXQ were destroying the world with fire and…lightbulbs. This video just had nothing.

    • luckyclover13

      Totally agree with what you said about SM's MV techniques – and Miss You got me all hopeful but it all crashed down again with Hot Times – SM loves to make its gorgeous flawless artistes pose around and dance a bit, looking fabulous for a full 4 minutes and call it an MV – and the worst part is I eat it all up ._.

  59. Simon, where did you get your T-shirt? I want the same! =)
    And about hats, of course the winners should be F.Cuz.

  60. Wookieism

    First: I'm not going to kill you guys, I understand you, even though I'm a big SuJu + M fan. Second: I really doesn't think that they look silly with those hats, neither do F.Cuz. But if I have to vote for the silliest hats, then I'm gonna vote for F.Cuz.

  61. trallala yay for kpop music mondays silly hat edition :)

  62. (Brings out the pitchfork)

    HOW DARE YOU? No, not really. I agree with everything: As a SuJu fan, I just wanted to throw you guys a challenge. We're as underwhelmed as you are by the lack of ~things~ happening in the video. Nevertheless, your Nut-Blocking technique is flawless. Also flawless? Kyuhyun (flails Martina-style at the mention of my ultimate bias' name).

    P.S. Siwon is not human. He gets to do anything he wants.

  63. Victoria Ang

    i like suju M 's hats better than f.cuz hats :):)

  64. Kaleido37

    Love you guys fan since 2009!!! <3 and congratulations to those lucky winners *envy*

  65. Lynnnie

    LOL Definitely F.Cuz I love them but that MV was just ridiculous.

  66. Oh, also, I think EFCUZ have silliest hats… Because they have more silly hat styles! SJM seems like they have ONE prostitute hat that goes in to everyone's head, EFCUZ on the other hand…. have different hats!
    So I guess to me they win.
    I do love their hats though (and not SJM's)

  67. The only thing I know is that this single is completely chinese, so it is really great for the chinese market (be it song, style, whatever), but it's not so good for other markets…
    I do love the song and everything else since I'm a fan xD The "bestest" thing in this video is the guyliner. It seems like they just discovered it! Every member has LOADS of guyliner xDD <3
    I was really happy that you made this (still am), since it's a chinese song (originally) I was worried you might not do it, but still I bombarded you with requests ^^'

    Also, I'm very proud that you consider the person who once said "Party in the Yoosa" (Eunhyuk) when introducing the song Party in the USA to have a good accent, it means he improved :D

    Thanks for another entertaining video :)

  68. As for Henry, not only did he live in Canada, he was born/raised there :P Toronto, I think? But yeah, that rap at the end with him and Eunhyuk is just so failtastic. It makes me cringe, sometimes.

    Just curious, but are you basing this off the Korea or the Mandarin version? :D The Korean version had some more English, aside from the rap. Just barely though, they changed part of the chorus to "my lady" in English.

  69. no, don't worry i'm not really angry as fans. i love the song, i truly do. but yeah, i hope they could do something with their style and dancing. but i LOVE the whole scene of "freeze-on-air-and-zhoumi-sing in the middle", because it has Matrix kind of feeling to it and i love it, very much.

Related Latest Trending