72 COMMENTS

Ok, so we’re not sure if this claim is true or not. We haven’t had all of the sushi Japan has to offer. I’m sure there’s a guy somewhere that’s better. But, I’ll quantify our claim this way:

A guy we know is a serious foodie in Japan. He’s been to many awesome places. He’s eaten at Jiro Sushi. Yes, that Jiro Sushi. He’s eaten there a couple of times. And he’s eaten at this place we went to as well. He easily, EASILY recommends this place above Jiro.

For starters, Jiro is a 20 minute experience, and then you’re kicked out. Sushisho Masa, though, is a 2+ hour experience. Our friend had friends insist on going to Jiro, which he took them to, and then he took them to Sushisho Masa afterwards, and they were muuuch more impressed with the latter.

So, even though Jiro has more fame and better marketing, it’s not necessarily the best. Not that Sushisho Masa is the best, either. But, if Jiro’s supposed to be the best, and this place is better, then, well, that’s how we make our claim. Sounds convoluted, I know. I just feel like I Bucket Listed “Have Best Sushi” and will convince myself that this is it.

But that’s not a fair thing to say, either, because it makes it seem like this sushi wasn’t phenomenal. IT WAS FREAKING MIND BLOWING. Guise, seriously. This is 100 times better than any sushi we ever had, and we ate boatloads of sushi in our lives. Really, a lot a lot a lot of sushi. But, as soon as we ate this sushi we knew we were ruined. RUINED. We ate sushi a couple days afterwards, in Tokyo, at a place that we would have loved otherwise, but instead we were like “meh. It’s not Sushisho Masa.” Damn! The experience was great at the time, but the repercussions now are decreased appreciation of Sushi :(

Also, this wasn’t cheap. This was the most we ever paid for food ever. Yes, it was a lot of food. I ate till I felt ill from eating too much, and we didn’t even eat everything there. More pieces were to be had. But we had to give up. So, altogether, for the two of us to eat the sushi, and have four bottles of sake (WORD!) and unlimited green tea, it cost $525. JESUS! It’s not a meal we can have every day, or even every month. Maybe every leap year? It’s not even a meal we’d want to eat if we were immensely rich. It’s so good that I can still taste it now, a week later. Damn. My eyes are getting watery thinking about the day. It was phenomenal. Really expensive, but whoa: it’s an experience we’ll never forget.

Side note: I like how our reactions to the sushi are different. I eat the sushi and then gush about it for a few minutes. Martina eats a piece and just stares in silence. Also, sorry about the bad quality! It’s too small to bring in full equipment, and – even then – we didn’t have our full gear with us, because we were in Japan and only had iPhones with us. You can still see the sexiness of the food, though, right?

Anyhow, if you’re interested in going there yourself, you can find more information about the restaurant here. It’s got better pictures and maps and phone numbers and everything. We didn’t get that information ourselves because we were too busy orgasmating over the food to think about responsibly getting the proper information.

Edit: for those of you who don’t know what I’m talking about when it comes to ootoro, and what anime I was referring to, here’s a video snippet of it. Check it out:

 

ToFebruary
  1. Ok so i know this is super late. But I’ve been stuck in bed the last 4 days with the flu (now it looks like pneumonia instead UGH) Anyway, for some reason I decided I wanted to learn about sushi. I watched documentaries on it and read a bunch of articles and from what I understand, Jiro’s is about the food. Nothing else. So a lot of westeners go there and aren’t impressed because their so used to the restaurant eating experience and you will not get that there. Like you said above, you’re there for 20 minutes. But in terms of the sushi it’s the best. It’s a very simple sushi that he perfected and he’s very strict about the quality of fish used. It is also so quick because it’s generally believed that sushi is at its best when served within 5 seconds after its made. But this can be off putting because many people love to be able to sit and chat and drink while they eat and that is not done there. He’s also not considered the best in Japan. Japan has SO many sushi restaurants (like here in the video) and people have so many different tastes that Japan actually doesn’t really call anyone the best. Jiro’s has a bit more fame because it was rewarded 3 stars by the Michelin so it was brought to the attention of the outside world, hence the documentary.

    SO in conclusion. There can be no best in sushi but you can damn well enjoy yourself trying to find. Oh and lose a few bucks to cause the places ain’t cheap!

  2. Have you tried sushiro it’s in Japan and Korean it’s really cheap 1.00 +tax

  3. Wow ! We went there 3 years ago and some of the pieces we had looked exactly the same. My boyfriend is a food geek, he has a gallery and all. You can check our pics (sorry for the spam) http://plus.google.com/photos/113873863861047818065/albums/5458554632293418945?banner=pwa
    It was an amazing meal but we can’t say they were the best sushi we had. We had also an amazing experience at Sushiso Sawada (https://plus.google.com/photos/113873863861047818065/albums/5460163470328370961?banner=pwa).
    Thanks for sharing !

  4. I kept on thinking “Aren’t you two full yet?!” Wow, that was a lot of sushi. They all looked so beautiful. I could see the tears forming in your eyes, especially Simon.

  5. OMG! so jealous, i would so wanna go there, especially my brother since he loves sushi!
    and the clip of Ouran High School Host Club!! :D love that anime!

  6. I WATCHED THE DUBBED OURAN, SO I NEVER KNEW!!!!!
    /tears

    That sushi looked amazing though. AH-MAZE-ING.

  7. So bloody jealous right now….

    That delicious Hamachi will be mine one day. Just you wait.

  8. WANT! TT.TT
    also Martina seems to be a foodie too.. always smelling her sushi before eating it! XD

  9. T_T i hate you guys!!!!!!!!!!!! i wanna eat sushi now!!! TT_TT
    hahaha when Simon said “I have a question. A serious one” i thought he was talking to us nasties!!!

  10. Super hilarious coincidence? After Simon acts like he’s dying at the end of the sushi vid, the player immediately goes to the scene of Simon “dying” from the vampire in the previous video. You almost think “Well, at least he died happy that he had the best sushi” – LMAO!

    Cyber_3 – is it really a coinkidink?

  11. That sushi did look PHENOMENAL……

    Since you filmed eating it and put the results up on the site, couldn’t you count at least part, if not all, of the price of dinner as a business expense? I don’t know where you do your taxes, etc. but you could definitely claim that in Canada, probably Korea too.

    Cyber_3 – now pictures Simon and Martina scheming for reasons to go back and eat more…..LOL

  12. Jiro’s sushi has just got bad service. Especially if you’re a foreigner; I feel that this taints people’s appreciation of the food and dining experience that they had. It’s really hard to separate the two food and the dining experience, especially when you’re paying so much money. You just don’t get the chance to appreciate the food at Jiro’s. I was disappointed when I went there (even though it was damn tasty!).

  13. You guys T.T That looked soooo delicious. I was eating chips and just imagining that I’m eating all the sushi…That’s all I can if the price is 500 dollars

    Forever broke student here </3

  14. I admit, I was thinking about the cost, as he kept feeding you guys more and better sushi. I was like, that be over $200 USD, after the first 4-5 gorgeous pieces in the US, and no way would it taste that good. But I admit, it look so good, and I love that he told you guys how to eat it. That alone, adds a $100 value to the experience. Cause you can waste a lot of good fish and money trying to figure out on what to use wasabi, soy, ginger, etc. The wrong addition can destroy the taste.

  15. I am so jelly. It looks and sounds so delicious and oh god do I love my sushi.

    If that 0.000000000000000001% chance of me marrying Jaejoong ever comes true I’m going to go there asap.

  16. damn you guys ate so much!!!

    i love that Simon was about to cry and looked like he was having food-gasms after every single piece…

    that said, i can totally understand your feeling. i’m sure a lot of people think you’re over-reacting but i’ve had super awesomely amazing sushi once in my life, it was a tiny place near tsukiji market and i’ve forgotten the name, and it was about 100$ for a plate of 10 pieces of sushi. fuck me. but yeah, best sushi of my life and it wanted to cry. lol.

    i’ll keep this place bookmarked for when i win the lottery! lol.

  17. Well now I’m craving sushi and the closest sushi place is an hour away.

    THANKS GUYS. >[

    But seriously, that stuff looks amazing and I’m glad you had such a wonderful meal. There was a restaurant/bar/club thingy I used to belong to back when I was really hardcore into J-Rock and Vizzie Kei and they had the most AMAZING white fish carpaccio that I can still taste seven years later. It is amazing and it haunts my dreams. That and the emu salad. Soooo delicious! I’ll have to save up my money and plan a trip to Tokyo and make a reservation there.

  18. omg I’m so jealous >3< I was in japan for 3 weeks and me and my host family went to a normal family sushi place, and I had never had so delicious sushi before. So to see you eat that and think that it's so much better than normal japanese sushi… T-T Let me die and be reborn in that restaurang! I wanna cry, let me die while eating japanese food xD it's so delicious

  19. I had a very similar experience at Shiro’s in Seattle – “no soy sauce!!!” – and it only cost like $60. Totally worth it – best sushi in America guaranteed. You don’t order, he just chooses what he thinks you would like. And I sat beside some legitimate Japanese university professors who were amazing and convinced me to eat really strange stuff :)

  20. Based on your video, I got the impression it was eat-all-you-can sushi. Was it? Or was it a sort of tasting menu kinda deal, where you sample various sushi? My mouth is watering now. And now I want to watch “Jiro Dreams of Sushi” :D

  21. Tiger shrimp looks like Appa from last airbender xD

  22. You might have to think of that dinner as your second honeymoon? *grins* Dang.. it really did look worth it. beautiful work, and you could tell the chef really cared about his art. Two hours of non stop foodgazims for the two of you.. ^_^ I’m so jelly!

  23. So much food envy right now.

  24. I’m dying as I watch you two eat this!!! I want it all so bad >_<

  25. Simon & Martina,
    Did you know before hand that your meal would cost that much or did it all just come at you at the end of the meal??
    Cuz I would have trouble enjoying the meal knowing how much it would cost in the end. lol.

  26. Whoa that is an expensive meal! Even though I want to, I don’t think I could afford a meal that expensive. That might be a good thing though, I wouldn’t want to have sushi ruined for me. But it would be cool to have that experience and say I’ve had sushi in Japan.The closest I’ve gotten is sushi in Little Tokyo here in Los Angeles. lol. :P But yea cool FAPFAP!!! :)

  27. … Not fair guys. Not fair at all.

    50, 000 yen? Wow. I have never had a meal that expensive before, but I am not that surprised. Reminds me if when my friend wanted to have dinner at Morimoto and told us 6 months in advance so we could save. I still couldn’t afford it.

  28. OH MY GOD YOU ARE MEAN, MEAN PEOPLE. >:/

    • I assume they ordered “omakase”. Which means they left it up to the Chef to make them whatever he thought they would like. He usually makes the BEST of the BEST, like the greatest hits list. And yeah, the bills can escalate very quickly. Typical “omakase” are about 15+ items, up to 50. It is the job of the Chef to know when to stop or the customer to give the Chef notice.

    • I’d like to know that too – on the off chance that I ever travel to Japan and have the opportunity to have delicious sushi

    • I’m wondering this myself–if they do it based on the # of dishes you ate I might actually rack up a bill higher than Simon and Martina’s D:, but at the same time if there’s a set # of dishes I would feel sad if I weren’t able to make it all the way to the end.

  29. Guys… Just wandering… What do you do for living that you actually can afford all those trips andgoing to such resaurant even once? What do I need to do to have a life like you two do? xD

  30. Uploading this just before dinner time, what are you trying to do to me?!?! hahaha I really want Sushi now.

  31. Looks amazing, sounds amazing. Even by just watching you guys eat I’ve been ruined for other sushi places. I guess I’ll have to try this one :D

  32. there’s like, this tiny little dot on the screen, and I was super mad because I thought it was something on my screen, but then I couldn’t clean it off…and realized it was in the video o.o

    also, I’m allergic to seafood, but I’ve never wanted to try seafood as badly as I have while watching this video. T.T

    edit: ah, it’s a tiny bug. Darn you, bug.

  33. Level of sushi deliciousness = Simon’s amount of aegyo

  34. I must eat there one day!

  35. Btw Simon and Martina, I live in a town that has like 2 tiny Asian groceries, and not a single decent Asian restaurant.

    HOW DARE YOU DO THIS TO ME WHYYY WHYYYYYYYY >_<

    • I think it’s time for a road trip for you! We have loads of sushi places here, but most of the time we still can’t afford it. It’s usually a special occasion thing for us. Instead, I find myself making loads and loads of kimbap for the family.

  36. OMFG!! DAMN YOU SIMON!!! You made it look soooooooooooo delicious! LOL hahahaha you were like “Mmmm!” *dead* LOL I want sushi really bad. >.<

  37. Wow, it must have been such an eyeopening food experience : D the sushi looked beautiful guise * A */drool ahah so Simon do you like sea urchin now?

  38. It took me ages to actually find the courage to try sushi – and then it ended up being terrible (yeah, my friends didn’t choose the best place to introduce me to sushi) – so I have never tried it again. But this video, this video makes me believe that perhaps I should…maybe, one day.

  39. I guess you paid a whole lot more than 500 dollars by craving for it and comparing every sushi you eat for the rest of your life with it :))

Related Latest Trending